dijous, 16 de gener del 2014

Altres autors: Jesús Giron, Ales d'alosa de cel

El proper divendres 17 de gener, recitaré el poema Ales d'alosa de cel, del Libre de contemplació del poeta i company de Lletraedeta Jesús Giron, en la presentació que tindrà lloc a la Pobla de Vallbona. 
Es tracta d'un poema que em va captivar des de la primera lectura que en vaig fer. Tan sols fa un any que he començat a expressar-me amb la versatilitat de la poesia, al menys ho intente,  i Ales d'alosa de cel em va fer veure i llegir, en forma de poema, el sentiment que em proporciona la poesia, curiós i bonic:

                                                                                             Tot va començar
                                                                                             amb un desig de paraules.


                                                                                                       Josep Manel Vidal





Ales d'alosa de cel


Les mans se me’n volen cap al sol.
Se’m fan ales d’alosa de cel
quan sempre han estat
ales de terrerola.
Les meues mans
que sempre han niat a terra,
que sempre han viscut
en matolls, erms o guarets,
ara marxen esperançades
cap a la fragilitat de l’atzur
a la recerca del vers.
Només enyoraran
la ploma i el paper.


               Jesús Giron Araque

               Llibre de contemplació 
               Editorial Germania, 2013

2 comentaris:

  1. Moltes gràcies, Carmen, per compartir la meua poesia i moltíssimes gràcies per participar en la presentació del meu poemari. M'agrada que el meu poema haja despertat en tu eixes inquietuds.

    ResponElimina